رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد
سرخط خبرها

عشایر خراسان‌رضوی با ۳۴ سیاه‌چادر میزبان زائران نوروزی هستند

  • کد خبر: ۲۱۷۱۶۶
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
عشایر خراسان‌رضوی با ۳۴ سیاه‌چادر میزبان زائران نوروزی هستند
مدیرکل امور عشایر خراسان‌رضوی گفت: ۳۴ سیاه‌چادر عشایری در آستانه نوروز امسال در ورودی شهر‌های استان و در مکان‌های تعیین شده در سطح شهرستان‌ها یا استان برپا می‌شود.

محمدحسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اعلام این خبر، اظهار کرد: هدف از برپایی سیاه‌چادر‌ها و نوروزگان‌ها در مسیر‌های ورودی به استان، شهرستان و داخل شهر، خدمات‌رسانی به زائران و میهمانان امام رضا(ع) و معرفی این قشر است که در کنار آن فروش محصولات عشایری، صنایع دستی و ... برای کمک به اقتصاد خانوار عشایری انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این اقدام با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و سایر دستگاه‌های اجرایی محقق شده است.

مدیرکل عشایر خراسان‌رضوی با بیان اینکه ۱۰ شهرستان استان در این قالب، برپایی سیاه‌چادر را در ایام نوروز در دستورکار دارند، گفت: هر سیاه‌چادر عشایر یک نمایشگاه توانمندی عشایر است که ضمن معرفی توانمندی‌های جامعه عشایری، فرصت خرید مسافران و زائران از تولیدات عشایر را فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: توانمندی عشایر فقط در موضوع دام و تولیدات دامی نیست، بلکه عشایر ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی، امنیتی و اجتماعی دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->